Účelem projektu je vybudovat stání pro osobní lodní dopravu a ochranné stání pro případ vysokých vodních stavů.
Stání pro osobní lodní dopravu
Při stavbě stání pro osobní lodní dopravu se využije část stávající svislé zdi v horním plavebním kanálu na návodním konci v délce 53,5 m, na kterou směrově i výškově naváže nová zeď v délce 51,5 m. Tím dojde k vytvoření přístavní hrany v celkové délce 105,0 m, což umožní vyvázání návrhového plavidla o rozměrech 84,0 x 11,5 m. Nová zeď je navržena jako svislá štětovnicová kotvená zeď.
Stání bude vybaveno vyvazovacími prvky, odběrným sloupkem pro napájení el. energií, vstupním portálem, osvětlením, kamerovým systémem, informačními tabulemi a záchranným kruhem. V rámci výstavby stání pro osobní lodní dopravu v horním plavebním kanálu je nutné v prostoru stání zabezpečit dostatečnou plavební hloubku úpravou stávajícího koryta Labe. Nejmenší plavební hloubka je v dané lokalitě 2,40 m (2,10 m ponor + 0,30 m marže). Úprava koryta bude provedena v souladu s navazující plavební dráhou.
Ochranné stání
Ochranné stání celkové délky 100 m tvoří tři dalby rozmístěné v přímé linii v roztečích 32,0 m a 18,8 m. Dalby jsou navrženy v ř.km 865,539; 865,571 a v ř.km 865,590.
Dalbu tvoří čtyři ocelové trouby vyplněné betonem v rozteči 1,3 x 2,0 m, propojené v úrovních jednotlivých podest. Čelní sloupy přesahují horní podestu (od roštu podesty) o 1,0 m. Celková délka stojen je 2x 4,9 m a 2x 3,9 m.
Na každé dalbě jsou navrženy dvě podesty. Na každé podestě je osazeno jedno pachole. Pacholata jsou umístěna na hraně podesty směrem k řece. Podesta je tvořena pomocí čtyř ocelových trubek, které jsou přivařeny ke stojnám. Horní podesta je navržena 1,47 m nad min plav. hladinu 168,59 m n.m.
K dalbě je přivařen žebřík dlouhý 2,51 m, který bude umožňovat přístup na břeh. Žebřík je ukončen cca 5 cm nad terén.
Stání pro osobní lodní dopravu:
Ochranné stání: