Stání plavidel Brandýs nad Labem

Stání plavidel Brandýs nad Labem

Středočeský kraj
- Střední Labe
|
865,60 Říční km
V přípravě

Základní informace

Zahájení realizace stavby
13.12.2024
Ukončení realizace stavby
31.08.2025
Zhotovitel
LABSKÁ, strojní a stavební společnost s.r.o.
Kunětická 2679, 530 09 Pardubice
Správce a provozovatel
Ředitelství vodních cest ČR
Projektant
PROVOD – inženýrská společnost, s.r.o.
V Podhájí 226/28, 400 01 Ústí nad Labem
TRANSCONSULT s. r. o.
Nerudova 37, 500 02 Hradec Králové

Financování

Státní fond dopravní infrastruktury
48,5 mil. Kč bez DPH

Účel projektu

Účelem projektu je vybudovat  stání pro osobní lodní dopravu a ochranné stání pro případ vysokých vodních stavů.

  • Vybudování stání pro osobní lodní dopravu s možností vyvázání návrhového plavidla o max. rozměrech 85,0 x 11,4 m.
  • Dobudování sítě ochranných stání pro dvě návrhová plavidla, tj. 84,0 x 11,5 m.

Popis projektu

Stání pro osobní lodní dopravu

Při stavbě stání pro osobní lodní dopravu se využije část stávající svislé zdi v horním plavebním kanálu na návodním konci v délce 53,5 m, na kterou směrově i výškově naváže nová zeď v délce 51,5 m. Tím dojde k vytvoření přístavní hrany v celkové délce 105,0 m, což umožní vyvázání návrhového plavidla o rozměrech 84,0 x 11,5 m. Nová zeď je navržena jako svislá štětovnicová kotvená zeď.

Stání bude vybaveno vyvazovacími prvky, odběrným sloupkem pro napájení el. energií, vstupním portálem, osvětlením, kamerovým systémem, informačními tabulemi a záchranným kruhem. V rámci výstavby stání pro osobní lodní dopravu v horním plavebním kanálu je nutné v prostoru stání zabezpečit dostatečnou plavební hloubku úpravou stávajícího koryta Labe. Nejmenší plavební hloubka je v dané lokalitě 2,40 m (2,10 m ponor + 0,30 m marže). Úprava koryta bude provedena v souladu s navazující plavební dráhou.

Ochranné stání

Ochranné stání celkové délky 100 m tvoří tři dalby rozmístěné v přímé linii v roztečích 32,0 m a 18,8 m. Dalby jsou navrženy v ř.km 865,539; 865,571 a v ř.km 865,590.

Dalbu tvoří čtyři ocelové trouby vyplněné betonem v rozteči 1,3 x 2,0 m, propojené v úrovních jednotlivých podest. Čelní sloupy přesahují horní podestu (od roštu podesty) o 1,0 m. Celková délka stojen je 2x 4,9 m a 2x 3,9 m.
Na každé dalbě jsou navrženy dvě podesty. Na každé podestě je osazeno jedno pachole. Pacholata jsou umístěna na hraně podesty směrem k řece. Podesta je tvořena pomocí čtyř ocelových trubek, které jsou přivařeny ke stojnám. Horní podesta je navržena 1,47 m nad min plav. hladinu 168,59 m n.m.

K dalbě je přivařen žebřík dlouhý 2,51 m, který bude umožňovat přístup na břeh. Žebřík je ukončen cca 5 cm nad terén.

Stání pro osobní lodní dopravu:

  • na pravém břehu horního plavebního kanálu v ř. km 865,52 – 865,63
  • vstupní portál
  • osvětlená přístavní hrana o délce 105 m
  • kamerový systém
  • připojení na elektrickou energii (400 V)
  • 1 odběrný sloupek na odběr elektrické energie

Ochranné stání:

  • 3 ocelové dalby tvořené vždy 4 troubami
  • celková délka stojen 2x 4,9 m a 2x 3,9 m.
  • horní podesta 1,47 m nad min plav. hladinou 168,59 m n.m.
  • 1 pachole na každé podestě / celkem 2 pacholata na dalbu
  • žebřík 2,51 m pro přístup na břeh

 

Stav projektu

Zahájení projektu
13.12.2024
Dokončení projektu
31.08.2025
0%
100%