Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava, oblast podpory 6.2 Rozvoj a modernizace vnitrozemských vodních cest sítě TEN-T a mimo TEN-T.
Komora byla vybudována v letech 1914 – 1922 a je situována u pravého břehu Labe v průpichu odděleném od jezu 50 m širokým ostrovem. V horním i dolním ohlaví jsou vzpěrná vrata ovládaná hydraulickými servoválci. Dlouhé boční obtoky jsou hrazeny segmentovými uzávěry taktéž s hydraulickým pohonem.
V důsledku špatné kvality betonu a výskytu agresivní spodní vody v okolí plavební komory, které zapříčinily zhoršenou stabilitu stěn komory, byla v letech 1976 –1977 provedena rozsáhlá oprava těchto zdí. Před modernizací v roce 2009 byla plavební komora vybavena 6 žebříky a 28 vázacími prvky včetně pacholat na platě plavební komory. Plavební komora nebyla vybavena svislými odraznými trámci. Vystrojení neodpovídalo požadavkům na bezpečnost plavidel při proplavování a nebylo tudíž vyhovující.
V průběhu roku 2009 bylo modernizováno stávající vystrojení plavební komory a její hydraulické pohony. Zásah do stávajících zdí plavební komory byl minimální a modernizace proběhla tak, aby byla umožněna realizace v rámci jedné plavební odstávky. Převážná část prací tak proběhla v době podzimní odstávky, kdy je pravidelně zastaven lodní provoz na labských plavebních komorách.
V rámci modernizace vystrojení plavební komory došlo k osazení nových vázacích prvků, žebříků a odrazných trámců. Plavební komora byla nově vybavena 42 ks vázacích prvků, z toho 14 pacholat bylo osazeno na platě a 28 ks vázacích trnů bylo umístěno ve dvou výškových úrovních ve stěnách. Stávající pacholata na platě byla odstraněna, vázací trny byly ponechány z důvodu technologie výstavby a možnosti jejich využití pro malá plavidla. Modernizovány byly i 4 stávající žebříky. Dva žebříky byly prodlouženy 1,0 m pod minimální dolní plavební hladinu a 2 žebříky byly prodlouženy až na dno plavební komory. Žebříky ve středu plavební komory byly zrušeny a nahrazeny vázacími prvky. Na stěny plavební komory bylo osazeno 20 nových odrazných trámců. Užitná šířka plavební komory 12,0 m nebyla touto úpravou dotčena a odrazné trámce chrání zdi komory před poškozením plavidly.
V rámci modernizace pohonů plavební komory byly původní hydraulické agregáty ovládání vzpěrných vrat a segmentových uzávěrů obtoků plavební komory demontovány a nahrazeny novými. Původní hydraulický olej byl nahrazen ekologicky odbouratelným.