Ochranné stání služebních plavidel Brná

Ochranné stání služebních plavidel Brná

Ústecký kraj, Brná
- Dolní Labe
|
771,15 Říční km
V realizaci

Základní informace

Zahájení realizace stavby
13.12.2024
Ukončení realizace stavby
30.09.2025
Zhotovitel
Metrostav DIZ s.r.o.
Koželužská 2450/4, 180 00 Praha 8
Správce a provozovatel
Není uveden
Projektant
PROVOD – inženýrská společnost, s.r.o.
V Podhájí 226/28, 400 01 Ústí nad Labem

Financování

Státní fond dopravní infrastruktury
36,7 mil. Kč bez DPH

Účel projektu

Modernizace stávajícího stání služebních plavidel Policie ČR. Nové garáže v Brné rozšíří kapacitu původního stání policejních plavidel určených pro dozorovou a zásahovou činnost na Labi. Zároveň zvýší bezpečnost při vyvazování i manipulaci s loděmi a jejich celoroční komfortní a efektivní využívání.

  • Umožnit vyzvednutí plavidla
  • Zabezpečit celoroční ochranu plavidel
  • Umožnit vyvázání plavidla také z vnější strany krytého stání
  • Modernizovat stávající rampu pro spouštění plavidel

Popis projektu

Ochranná stání služebních plavidel budou sloužit jako ochrana plavidel Policie ČR v rozsahu od provozní hladiny VD Střekov 137,00 m n.m. až po úroveň povodňové hladiny Q2002 145,18 m n.m.

Stavba krytého stání bude situována u pravého břehu Labe ve zdrži Masarykova zdymadla v místě stávajícího stání říční policie. Ochranná stání budou obdélníkového tvaru se sklonem střechy směrem od břehu k vodě.

Ochranné stání v podobě garáže bude určeno pro 4 plavidla o rozměrech max. 10,8 x 4,0 m a bude tvořeno samostatnými plovoucími zařízeními na betonových plovácích, které umožní případné mimořádné manipulace s jednotlivými segmenty. V rámci stání bude možnost vyzvednutí člunu a garáže zabezpečí celoroční ochranu plavidel. Zároveň bude umožněno vyvázání plavidel vně krytého stání směrem do řeky. Stání včetně přístupu bude osvětleno, monitorováno kamerovým systémem, vybaveno elektronických zabezpečovacím zařízením a bude umožňovat odběr elektrické energie. Dále budou vybudovány potřebné přípojky. Zároveň bude stání připraveno na osazení kamerového systému, elektronického zabezpečovacího zařízení a napojení na služební budovu.

Pro případ údržby a oprav bude mimořádně bez speciálních prostředků možné plovoucí stání odpojit a pomocí remorkéru přeplavit do jiné polohy, přičemž přístupovou lávku a ramenát včetně kotvících lan (tyto prvky budou sloužit jako spojovací prvek se břehem) budou uchyceny takovým způsobem, že budou moct zůstat samostatně plavat na lokalitě bez nutnosti dalších manipulací a úprav po odvezení i při přivezení plovoucích stání.

  • dvě plovoucí krytá garážová stání
  • šířka místa pro stání plavidla: min. 4 + 4 m
  • délka místa pro stání plavidla: min. 10,8 m
  • max. délka plovoucího zařízení včetně plováků a ochozu: 13,8 m
  • max. šířka plovoucího zařízení včetně plováků: 20,0 m
  • min. podjezdná výška vrat: 5,5 m (výška plavidla s radarem)
  • max. ponor plovoucího zařízení: 1,3 m.

13.10.2025 Přesun kompletních garáží z přístavu Vaňov do Brné

YouTube: Video z přesunu

Cesta ochranných garáží na své místo v Brné měla několik fází:

  • Vybudováno bylo ukotvení včetně lávek v prostoru Brné.
  • Konstrukce zastřešení i plováky byly vyrobeny v externích dílnách a po souši dovezeny do přístavu Vaňov, kde byly následně zkompletovány.
  • Obě velké garáže, každá o hmotnosti téměř 100 t, byly pomocí tlačného remorkéru bezpečně dopraveny na své finální místo u poříčního oddělení v Brné.

Vlastní přesun obou garáží trval 5 hodin. Plovoucí garáže představují mimořádně technicky složitou konstrukci. Vše musí být dokonale sladěné a dotažené, aby výsledek fungoval bezpečně a spolehlivě.

Stav projektu

Zahájení projektu
13.12.2024
Dokončení projektu
30.09.2025
0%
100%