Ochranné stání služebních plavidel Brná

Ochranné stání služebních plavidel Brná

Ústecký kraj, Brná
- Dolní Labe
|
771,15 Říční km
V realizaci

Základní informace

Zahájení realizace stavby
13.12.2024
Ukončení realizace stavby
30.09.2025
Zhotovitel
Metrostav DIZ s.r.o.
Koželužská 2450/4, 180 00 Praha 8
Správce a provozovatel
Není uveden
Projektant
PROVOD – inženýrská společnost, s.r.o.
V Podhájí 226/28, 400 01 Ústí nad Labem

Financování

Státní fond dopravní infrastruktury
36,7 mil. Kč bez DPH

Účel projektu

Modernizace stávajícího stání služebních plavidel Policie ČR. Nové stání rozšíří kapacitu stání, zvýší bezpečnost vlastního stání a bezpečnost při manipulaci s plavidly.

  • Umožnit vyzvednutí plavidla
  • Zabezpečit celoroční ochranu plavidel
  • Umožnit vyvázání plavidla také z vnější strany krytého stání
  • Modernizovat stávající rampu pro spouštění plavidel

Popis projektu

Ochranná stání služebních plavidel budou sloužit jako ochrana plavidel Policie ČR v rozsahu od provozní hladiny VD Střekov 137,00 m n.m. až po úroveň povodňové hladiny Q2002 145,18 m n.m.

Stavba krytého stání bude situována u pravého břehu Labe ve zdrži Masarykova zdymadla v místě stávajícího stání říční policie. Ochranná stání budou obdélníkového tvaru se sklonem střechy směrem od břehu k vodě.

Ochranné stání v podobě garáže bude určeno pro 4 plavidla o rozměrech max. 10,8 x 4,0 m a bude tvořeno samostatnými plovoucími zařízeními na betonových plovácích, které umožní případné mimořádné manipulace s jednotlivými segmenty. V rámci stání bude možnost vyzvednutí člunu a garáže zabezpečí celoroční ochranu plavidel. Zároveň bude umožněno vyvázání plavidel vně krytého stání směrem do řeky. Stání včetně přístupu bude osvětleno, monitorováno kamerovým systémem, vybaveno elektronických zabezpečovacím zařízením a bude umožňovat odběr elektrické energie. Dále budou vybudovány potřebné přípojky. Zároveň bude stání připraveno na osazení kamerového systému, elektronického zabezpečovacího zařízení a napojení na služební budovu.

Pro případ údržby a oprav bude mimořádně bez speciálních prostředků možné plovoucí stání odpojit a pomocí remorkéru přeplavit do jiné polohy, přičemž přístupovou lávku a ramenát včetně kotvících lan (tyto prvky budou sloužit jako spojovací prvek se břehem) budou uchyceny takovým způsobem, že budou moct zůstat samostatně plavat na lokalitě bez nutnosti dalších manipulací a úprav po odvezení i při přivezení plovoucích stání.

  • dvě plovoucí krytá garážová stání
  • šířka místa pro stání plavidla: min. 4 + 4 m
  • délka místa pro stání plavidla: min. 10,8 m
  • max. délka plovoucího zařízení včetně plováků a ochozu: 13,8 m
  • max. šířka plovoucího zařízení včetně plováků: 20,0 m
  • min. podjezdná výška vrat: 5,5 m (výška plavidla s radarem)
  • max. ponor plovoucího zařízení: 1,3 m.

Stav projektu

Zahájení projektu
13.12.2024
Dokončení projektu
30.09.2025
0%
100%