Vybudování krytého stání služebních plavidel Policie ČR v Praze a Nymburce formou instalace ochranných garáží ke stávajícímu plovoucímu molu tvořícímu ochranné stání, které bylo vybudováno v roce 2015.
Původní ochranné stání služebních plavidel bylo tvořeno podélným plovoucím molem o šířce 1,25 m a užitné délce 24 m v Nymburce a 45 m v Praze. Mola jsou svisle vedená dalbami, přenášejícími veškeré vodorovné síly od mol. Jednotlivá mola mají pochozí plochu z ocelových pororoštů a betonové plováky.
Obě plovoucí mola byla vybudována jako chráněné místo pro plavidla a plovoucí zařízení vyvázaná k molu i za největších povodní a za ledových jevů. Nové stání je realizováno jako kryté a trvale vyvázané k původnímu plovoucímu molu a umožňuje tak bezpečné vyvázání plavidel ve stání pro výšku hladiny povodně Q100 v Nymburce, extrémní povodně v Praze v roce 2002 a za ledových jevů.
Celkově byla v Nymburce vybudována 4 krytá stání pro služební plavidla a v Praze 5 krytých stání.
Krytá stání jsou koncipována jako ochranné garáže pro 2 + 2 služební plavidla v Nymburce a 2 + 3 plavidla v Praze.
Kolem celého obvodu stání, s výjimkou prostoru vjezdových vrat, je vybudován vnější ochoz se zábradlím ve výšce 1,1 m umožňující průchod 1 osoby. Ochoz umožňuje kromě zatížení od pohybu osob také přepravu břemen do hmotnosti 100 kg.
Boční stěny ochozů (vnitřních i vnějších) a plováků jsou opatřeny svislými a podélnými oděrkami,, aby nedošlo k zachycení člunu o konstrukci stání při změnách ponoru člunu nebo stání. Celá konstrukce pláště je tvořena profily s antikorozní úpravou žárovým pozinkováním. Na vjezdové straně jsou do každého stání instalována plastová plná sekční vrata uzavírající celou šíří stání včetně ochozů.
V obou lokalitách je v rámci jednoho stání instalováno zdvižné zařízení pro plavidla. Je umístěno v nejširším místě pro stání a umožňuje bezpečně vyzvednout jedno plavidlo nad vodní hladinu, zatímco ostatní místa pro stání plavidel jsou užívána pro běžný provoz.
Zdvihací zařízení umožňuje zdvižení nejnižší části člunu vysokého 5,5 m min. 1 m nad vodní hladinu pro pravidelnou kontrolu dnové části a pohonného zařízení plavidla. Zařízení ovládají 4 synchronizovaná elektrická zařízení s celkovou nosností minimálně 10 tun.
Parametry stání:
Nymburk – 2 garáže pro 2 plavidla
Praha – 1 garáž pro 2 plavidla a 1 garáž pro 3 plavidla