Modernizace ochranných stání Praha a Nymburk

Modernizace ochranných stání Praha a Nymburk

Praha, Středočeský kraj
- Dolní Vltava
|
57,02 Říční km
Dokončená stavba

Základní informace

Zahájení realizace stavby
01.06.2023
Ukončení realizace stavby
22.12.2023
Zhotovitel
Metrostav DIZ s.r.o.
Koželužská 2450/4, 180 00 Praha 8
Správce a provozovatel
Projektant

Financování

Státní fond dopravní infrastruktury
44,5 mil. Kč DPH

Účel projektu

Vybudování krytého stání služebních plavidel Policie ČR v Praze a Nymburce formou instalace ochranných garáží ke stávajícímu plovoucímu molu tvořícímu ochranné stání, které bylo vybudováno v roce 2015.

Popis projektu

Původní ochranné stání služebních plavidel bylo tvořeno podélným plovoucím molem o šířce 1,25 m a  užitné délce 24 m v Nymburce a 45 m v Praze. Mola jsou svisle vedená dalbami, přenášejícími veškeré vodorovné síly od mol. Jednotlivá mola mají pochozí plochu z ocelových pororoštů a betonové plováky.

Obě plovoucí mola byla vybudována jako chráněné místo pro plavidla a plovoucí zařízení vyvázaná k molu i za největších povodní a za ledových jevů. Nové stání je realizováno jako kryté a trvale vyvázané k původnímu plovoucímu molu a umožňuje tak bezpečné vyvázání plavidel ve stání pro výšku hladiny povodně Q100 v Nymburce, extrémní povodně v Praze v roce 2002 a za ledových jevů. 

Celkově byla v Nymburce vybudována 4 krytá stání pro služební plavidla a v Praze 5 krytých stání.

Krytá stání jsou koncipována jako ochranné garáže pro 2 + 2 služební plavidla v Nymburce a 2 + 3 plavidla v Praze.

Kolem celého obvodu stání, s výjimkou prostoru vjezdových vrat, je vybudován vnější ochoz se zábradlím ve výšce 1,1 m umožňující průchod 1 osoby. Ochoz umožňuje kromě zatížení od pohybu osob také přepravu břemen do hmotnosti 100 kg.

Boční stěny ochozů (vnitřních i vnějších) a plováků jsou opatřeny svislými a podélnými oděrkami,, aby nedošlo k zachycení člunu o konstrukci stání při změnách ponoru člunu nebo stání. Celá konstrukce pláště je tvořena profily s antikorozní úpravou žárovým pozinkováním. Na vjezdové straně jsou do každého stání instalována plastová plná sekční vrata uzavírající celou šíří stání včetně ochozů.

V obou lokalitách je v rámci jednoho stání instalováno zdvižné zařízení pro plavidla. Je umístěno v nejširším místě pro stání a umožňuje bezpečně vyzvednout jedno plavidlo nad vodní hladinu, zatímco ostatní místa pro stání plavidel jsou užívána pro běžný provoz.

Zdvihací zařízení umožňuje zdvižení nejnižší části člunu vysokého 5,5 m min. 1 m nad vodní hladinu pro pravidelnou kontrolu dnové části a pohonného zařízení plavidla. Zařízení ovládají 4 synchronizovaná elektrická zařízení s celkovou nosností minimálně 10 tun.

Parametry stání:

Nymburk – 2 garáže pro 2 plavidla

  • Šířka místa pro stání plavidla: 3,5 (4) + 3,5 (3) m
  • Délka místa pro stání plavidla: 10,8 m
  • Max. délka plovoucího zařízení (ve směru osy stojících plavidel) včetně plováků a ochozu: 13,8 m
  • Max. šířka plovoucího zařízení (kolmo na osu stojících plavidel) včetně plováků: 13,2 m
  • Min podjezdná výška vrat 5,5 m (výška plavidla s radarem)
  • Min. světlá výška prostoru stání: 6,5 m
  • Max. ponor plovoucího zařízení: 1,3 m

Praha – 1 garáž pro 2 plavidla a 1 garáž pro 3 plavidla

  • Šířka místa pro stání plavidla: 4 + 4 m (3,5 + 4 + 3,5 m)
  • Délka místa pro stání plavidla: 10,8 m
  • Max. délka plovoucího zařízení (ve směru osy stojících plavidel) včetně plováků a ochozu: 13,8 m
  • Max. šířka plovoucího zařízení (kolmo na osu stojících plavidel) včetně plováků: 14,5  m (19,5 m)
  • Min podjezdná výška vrat 5,5 m (výška plavidla s radarem)
  • Min. světlá výška prostoru stání: 6,5 m
  • Max. ponor plovoucího zařízení: 1,3 m

Stav projektu

Zahájení projektu
01.06.2023
Dokončení projektu
22.12.2023
0%
100%