Čekací stání pro malá plavidla na Vltavě – PK Miřejovice

Čekací stání pro malá plavidla na Vltavě – PK Miřejovice

Středočeský kraj, Miřejovice
- Dolní Vltava
|
18,0 Říční km
V realizaci

Základní informace

Zahájení realizace stavby
17.07.2025
Ukončení realizace stavby
31.12.2025
Zhotovitel
Metrostav DIZ s.r.o.
Koželužská 2450/4, 180 00 Praha 8
Správce a provozovatel
Projektant
PROVOD – inženýrská společnost, s.r.o.
V Podhájí 226/28, 400 01 Ústí nad Labem

Financování

Státní fond dopravní infrastruktury
30,5 mil. Kč bez DPH

Účel projektu

Vybudování čekacích stání pro malá plavidla v horní a dolní rejdě plavební komory Miřejovice, která zde zcela chybí. Zajištění lepších podmínek pro rozvíjející se rekreační plavbu na vodních cestách a zvýšení bezpečí a komfortu pro posádky malých plavidel, která během vyčkávání na proplavení komorou již nebudou ohrožována proplouvajícími velkými loděmi.

  • čekací stání v horní i dolní vodě jsou shodné konstrukce, plavební hloubka 1,8 m
  • 9 ocelových daleb v přímé linii, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 m
  • úvazné prvky pro lodě na každé dalbě
  • výška dalby ode dna v horní vodě - 250 cm, v dolní vodě - 549 cm
  • dalby propojeny ocelovou lávkou délky 20 m a šířky 1,5 m se zábradlím
  • přístup na lávku pouze z lodí na vodě pomocí 4 žebříků ve vzájemné vzdálenosti 5 m
  • osvětlení a komunikační zařízení s velínem plavební komory
  • plavební značení

Čekací stání nejsou propojena se břehem a nejsou určena pro nástup a výstup osob na lodě.  

Popis projektu

Čekací stání v horní vodě bude umístěno u levobřežní hráze ostrůvku mezi plavebním kanálem a korytem Vltavy. V dolní vodě vznikne stání na levém břehu Vltavy poblíž opěrné zdi s přístupem po zpevněné stezce.

Čekací stání v horní i dolní vodě jsou tvořena řadou devíti ocelových daleb, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 m. Dalby jsou vybaveny úvaznými prvky pro lodě a vzájemně je propojuje ocelová lávka délky 20 m a šířky 1,5 m se zábradlím. Přístup na lávku je pouze z lodí pomocí 4 žebříků ve vzájemné vzdálenosti 5 m. Čekací stání tak nejsou spojena se břehem a nejsou určena pro nástup a výstup osob z lodí. Obě čekací stání jsou vybavena také osvětlením,  zařízením pro komunikaci s velínem plavební komory a plavebním značením.

Práce začínají v horní vodě osazením ocelových daleb, které budou ukotveny do dna pomocí vrtaných pilot. Poté se práce přesunou do dolní vody, kde budou také instalovány nosné dalby. Následně budou na obě stání umístěny ocelové konstrukce lávky a veškeré další prvky potřebné pro bezpečné vyvazování plavidel. Většina prací proběhne z pomocného pontonu umístěného na vodě, takže nebude omezovat provoz na souši ani na řece.

Stav projektu

Zahájení projektu
17.07.2025
Dokončení projektu
31.12.2025
0%
100%

Ke stažení