Vybudování čekacích stání pro malá plavidla v horní a dolní rejdě plavební komory Dolany, která zde zcela chybí. Zajištění lepších podmínek pro rozvíjející se rekreační plavbu na vodních cestách a zvýšení bezpečí a komfortu pro posádky malých plavidel, která během vyčkávání na proplavení komorou již nebudou ohrožována proplouvajícími velkými loděmi.
Čekací stání nejsou propojena se břehem a nejsou určena pro nástup a výstup osob na lodě.
Stavba probíhala téměř celá z vody a neměla tak výrazný vliv na okolní život. K vrtání pilot pro dalby i k provádění dalších prací byl využíván pomocný ponton plující po vodě.
Čekací stání v horní i dolní vodě jsou tvořena řadou devíti ocelových daleb, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 m. Dalby jsou vybaveny úvaznými prvky pro lodě a vzájemně je propojuje ocelová lávka délky 20 m a šířky 1,5 m se zábradlím. Přístup na lávku je pouze z lodí pomocí 4 žebříků ve vzájemné vzdálenosti 5 m. Čekací stání tak nejsou spojena se břehem a nejsou určena pro nástup a výstup osob z lodí. Obě čekací stání jsou vybavena také osvětlením, zařízením pro komunikaci s velínem plavební komory a plavebním značením.
Plavební komora Dolánky se nachází severně od Prahy u pravého břehu Vltavy v krátkém plavebním kanálu a překonává spád Vltavy 4,4 m, který je udržován zdymadlem Dolany. Pohyblivý jez nacházející se kousek proti proudu řeky, byl dokončen v roce 1901 při systematické výstavbě soustavy zdymadel pro zajištění trvalé splavnosti řeky nezávislé na aktuálním průtoku v řece a v 80. letech byl společně s plavební komorou kompletně zrekonstruován.